În acest articol vreau să enumăr avantajele și dezavantajele unei garanții extinse a unui produs, precum și modul în care aceasta funcționează și câteva tipsuri cu privire la modul în care retailerul își amortizează costurile de service-are în condițiile în care produsul electrocasnic pe care-l aveți asigurat cu o astfel de garanție pe service extins, se defectează.
Avantajele unei garanții extinse pentru produsele electrocasnice și electronice:
Gândiți-vă, din experiența dumneavoastră, câte produse s-au defectat, după ce perioada de funcționare și veți descoperi că, la un moment dat majoritatea produselor au nevoie de cel puțin o intervenție de service, pe durata de utilizare. Dacă vă gândiți că o astfel de intervenție costă, orientativ, între 10 și 15 la sută din valoarea produsului, spre exemplu, la o mașină de spălat rufe de 1000 de lei, o intervenție asupra unei defecțiuni minore costă 100-150 de lei, este evident că o astfel de garanție este o soluție optimă, pentru cei care sunt precauți, vor să se folosească mai mult timp de un produs.
Un alt avantaj este dat de faptul că, spre exemplu dacă produsul se defectează și retailerul nu poate repara produsul, acesta va returna contravaloarea produsului și practic, te poți folosi de un produs pentru trei sau patru ani, apoi poți cumpăra un altul. Contravaloarea garanției este între 10 și 15 la suta, este ca o asigurare, în acest caz, returnarea contravalorii produsului reprezentând dacă vreți o comparație, "daună totală", însă "dauna totală" se face la valoarea inițială a produsului, ceea ce este cu adevărat un avantaj.
Dezavantajele garanției extinse pentru produsele electronice și electrocasnice
Singurul dezavantaj este dat de faptul că plătești de la început 10 sau 15 la sută din valoarea produsului. Unii retaileri, inclusiv retailerul online eMAG, permit achiziția ulterioară a unei astfel de garanții extinse, cu condiția ca produsul să nu fi intrat în service și cu condiția ca produsul să nu fi intrat în ultimele trei luni de garanție.
Aici trebuie să luați în calcul faptul că garanția se calculează ținând cont de prețul produsului. Deci dacă prețul produsului crește, va crește și garanția. Deci dacă ai achiziționat un televizor de 3000 de lei și garantia inițială este de 300 sau 450 de lei, dacă prețul produsului ajunge la 3600 de lei după un an și te decizi să cumperi ulterior garanția, aceasta va ajunge la 360, respectiv 540 de lei. Deci, dacă iei produsul într-o promoție, beneficiezi practic și de o reducere a valorii garanției față de valoarea ei atunci când produsul nu este în campanie. Deci vă recomand în concluzie să vă extindeți garanția de la început, în primul rând pentru că de obicei, cumperi smart, adică atunci când este produsul redus și doi, pentru faptul că nu riști să uiți să extinzi garanția ulterior.
Cum își acoperă magazinul costurile de service sau returnarea întregii valori a produsului
Acest serviciu sau această garanție care practic îți poate dubla perioada de garanție inițială, oferită de producător (de cele mai multe ori de la doi, la patru ani garanție), este calculată exact ca în cazul unei companii de asigurări. Se face o statistică....de exemplu dacă în patru ani de utilizare, un produs din șase se strică și este nevoie să fie înlocuit, înseamnă că există un risc de 1 la 6, ceea ce înseamnă o împărțire la nivel de bucată de 16 la sută.
Principalele magazine care îți oferă garanția extinsă:
În concluzie, acest serviciu de garanție extinsă, deși te va mai costa 10 sau 15 la sută, respectiv pentru încă un an sau doi, îți poate oferi garanția că nu vei mai plăti ulterior pe service, sau în situația în care produsul nu se mai poate repara sau nu se mai merită reparat, primești banii înapoi și este decizia ta dacă vrei să cumperi altceva sau nu, aici vorbind doar de eMAG. Poți citi aici, avantajele și conditiile garantiei extinse pentru eMAG.
0 comments:
Trimiteți un comentariu